Dersom du har AutoPASS-avtale og har fått faktura fra Fjellinjen må du kontakte ditt AutoPASS-selskap.
Fjellinjen sender kun faktura på fullpris passeringer.
Logg deg inn på Min Side (lenke). Her kan du laste ned fakturakopi, utsette betaling og se dine bompasseringer. Ved mottak av faktura i nettbank vil fakturakopi være vedlagt.
Dersom du har mottatt krav fra inkassoselskap, kan det være et inkassovarsel eller et inkassokrav. For spørsmål og betaling kontakt inkassoselskapet direkte.
Fair: Logg inn | Fair Group
Sergel: Innlogging på Mine Sider - Sergel Norge
Ropo: Logg inn | Ropo Capital
For klage på faktura, vennligst ta kontakt med oss på Min side. Oppgi årsak til klagen og hvilken faktura det gjelder.
Hvis du ikke har mulighet til å logge inn på Min Side kan du bruke dette dette kontaktskjemaet. Oppgi kontaktinformasjon, hvilken faktura det gjelder og årsak til hvorfor du klager.
Fjellinjen fakturerer kun bilister uten AutoPASS-avtale som passerer i våre bomanlegg i og rundt Oslo. Du vil motta faktura fra Fjellinjen innen 14. dager fra passeringstidspunktet.
Da har du mottatt en varsling fra banken din om at faktura er sendt direkte til deg i banken som eFaktura. Bankene har en tjeneste som du trolig har registrert deg for som enten heter «Alltid eFaktura» eller «Ja takk til alle».
For å få tilgang på denne, logger du deg inn i nettbanken din for å se fakturaen. På fakturaen får du også passeringsopplysninger.
Dersom du ikke ønsker å få tilsendt faktura som eFaktura, kontakter du banken din som kan hjelpe deg videre med hvordan du går bort fra eFaktura. Dette har ikke Fjellinjen mulighet til å hjelpe deg med, fordi det må gjøres av banken.
Bedrifter og bileiere med mange biler får en samlet faktura for sine biler. Dette gjelder biler som ikke har AutoPASS-avtale.
Ta kontakt med selskapet du har AutoPASS-avtale med. Sjekk om avtalen er gyldig. Fjellinjen samarbeider med EPASS24 for fakturering av bilister uten AutoPASS-avtale. Bilister med AutoPASS-avtale får faktura fra selskapet de har avtalen med. Oversikt over selskaper som utsteder AutoPASS-avtale finner du her.
Kontakt EPASS24. Kontaktinformasjon finner du på faktura eller her.
For kunder uten AutoPASS-avtale hentes adresseopplysninger automatisk fra Folkeregisteret. Vi har derfor ikke mulighet til å gjøre endringer på navn og adresse, faktura vil bli sendt til kjøretøyets eier ved adressen som står registrert i Folkeregisteret.
Fikk du ikke svar på spørsmålet ditt? På Min side blir du tildelt en dedikert saksbehandler med en gang.
Hvis du ikke har anledning til å logge deg inn på Min side, kan du sende spørsmål på dette kontaktskjemaet.