Min side
Her kan du finne svar på de mest stilte spørsmålene om Min side.
Her kan du finne svar på de mest stilte spørsmålene om Min side.
Du logger deg inn på Min side med din elektroniske ID via ID-porten som for eksempel BankID eller MINID. Har du ikke elektronisk ID? Slik skaffer du deg elektronisk ID
Har du ikke mulighet til å bruke ID-porten kan du logge deg inn med e-postadresse og passord. Før du logger deg på første gang må du lage deg en bruker på Min side.
Har du flere avtaler må du passe på at du har valgt riktig avtale i nedtrekksmenyen øverst i venstre hjørne.
Hvis avtalen ikke finnes i nedtrekksmenyen trykker du på "Finn avtale". Der får du mulighet til å hente avtalen din, enten ved å oppgi e-posten som er registrert på avtalen eller kundenummer og passord fra gammel Min side.
Hvis du ennå ikke finner det, kontakt oss og vi hjelper deg.
Du kan velge om du ønsker passeringsdetaljer knyttet til en faktura eller en bestemt periode.
Under kategorien "Faktura" i menyen til venstre finner du passeringene knyttet til en bestemt faktura. Finn den aktuelle fakturaen og klikk på "Gå til passeringer".
Under kategorien "Passeringer" i menyen til venstre finner du dine passeringer. Du velger hvilken brikke/kjøretøy du vil se passeringene til og hvilken periode. Du kan velge maks 30 dager om gangen.
Klikk på "Eksporter til fil" for å få passeringene åpnet i Excel.
Under kategorien "Brikker" i menyen til venstre kan du legge til ny bil ved å klikke på "Legg til kjøretøy". Legg inn ditt bilnummer og følg stegene videre.
På Min side under kategorien "Faktura" i menyen til venstre finner du oversikt over dine fakturaer. Her ser du også passeringene og betalingsinfo.
Trenger du regelmessig kopi av fakturaene dine anbefaler vi deg å opprette eFaktura eller e-postfaktura. Da vil du framover få faktura tilsendt som pdf enten i banken eller på e-post.
Under kategorien "Faktura" i menyen til venstre finner du oversikt over dine fakturaer. Du ser hvilke som er betalt, sendt og ubetalte. Her finner du også betalingsinformasjon og passeringsdetaljer ved å trykke på hake-symbolet til venstre for fakturanummeret.
Finner du ikke fakturaen din, sjekk om du søker på riktig dato. Det kan endres øverst til venstre.
Under kategorien "Brikke" i menyen til venstre kan du avslutte avtalen din ved å trykke på "Fjern kjøretøy". Velg hvilken brikke/kjøretøy det gjelder og kryss av om du skal gjenbruke brikken eller ikke.
Hvis du beholder brikken kan du bruke den på ny bil senere, husk da å registrere nytt bilnummer når det er aktuelt. Hvis du krysser av for at den ikke skal brukes igjen, vil du få tilbake depositumet for brikken og du kan kaste brikken som elektrisk avfall.
Husk at du må si opp AutoPASS-avtalen innen tre dager etter at du solgte bilen.
Fyll ut feltene under for å starte en chat: