Til innhold
  • Privat
  • English
  • Om oss
  • Min side
  • AutoPASS
  • Priser
  • Faktura
  • Kundeservice
  • Kundeservice
    • Ofte stilte spørsmål
      • Faktura
      • AutoPASS
      • Priser og betaling
  • Om oss
  • Min side
  • Personvern
  • Presse
  • Nyhetsarkiv
  • Varsling
  • English
  • Kundeservice
  • Ofte stilte spørsmål
  • Faktura

Faktura

Her kan du finne svar på noen av våre mest vanlige spørsmål om faktura.

  • Hvorfor har jeg fått faktura i Vipps?

    I din profil i Vipps-appen er det registrert at du skal få Vipps Regninger. Det betyr at alle firmaer som har avtale med Vipps vil sende regninger dit. Dette er valgt ved å huke av "motta regninger i Vipps", noe som du enten har gjort selv eller så har det blitt automatisk huket av ved tidligere oppdatering. 

    Fordelene med Vipps regninger er;

    • Du kan slippe å taste lange KID-nummer og kontonummer
    • Du vil se selve fakturaen i Vipps-appen eller på Min side, så du har alltid full oversikt 
    • Du har full oversikt over hva og når du har betalt
    • Du velger selv hvilken konto du betaler regninger fra
    • Har du AutoPASS-avtale slipper du papirgebyr på 25 kr
  • Jeg har mottatt faktura i Vipps og trenger kopi av fakturaen.

    Du finner kopi av fakturaen inne i Vipps-appen.

  • Jeg har fått et varsel om en faktura som har forfall i dag på SMS, men jeg har ikke fått noen faktura. Hvorfor det?

    Du har nok mottatt en faktura i Vipps-appen. Vipps sender varsel når faktura er sendt og når det er forfall for å minne deg på å betale fakturaen. Hvis du har betalt den manuelt i nettbanken din og ikke i Vipps, kan du se bort ifra varselet. 

  • Jeg ønsker ikke å motta regninger i Vipps, hva gjør jeg?

    Hvis du ikke ønsker regninger i Vipps må du deaktivere Vipps Regninger i Vipps-appen.

    Hvis du ønsker å deaktivere Vipps Regninger gjør du:

    1. Logg deg inn i Vipps-appen
    2. Klikk på "profil" nederst til høyre 
    3. Klikk på "betalingsvalg"
    4. Under regninger ser du "motta regninger i Vipps". Klikk på den oransje knappen til høyre så den blir gråhvit. Vipps Regninger er nå deaktivert

    Husk at hvis du deaktiverer Vipps Regninger før en utestående faktura er betalt, må du betale fakturaen manuelt. Du finner betalingsinformasjonen på fakturaen i Vipps.

  • Jeg har fått faktura på papir, men ønsker å betale med Vipps. Hva gjør jeg?

    Du kan ikke betale allerede mottatte regninger på Vipps, men for å få fremtidige regninger i Vipps må du åpne for å motta regninger i Vipps-appen din. Da vil du få den neste regningen fra Fjellinjen i Vipps Regninger.  

  • Hvordan bestiller jeg eFaktura?

    Du kan opprette eFaktura neste gang du betaler en faktura i nettbanken din eller ved å velg Alltid eFaktura i nettbanken din.

  • Hvor ofte sender dere ut faktura?

    Hvor ofte vi sender ut faktura kommer an på hvor mye du kjører. 


    Hvis du kjører for over 500 kr i måneden vil vil sende deg faktura en gang i måneden.  Hvis du kjører mindre enn 500 kr på en måned vil du få faktura når du har kjørt for over 500 kr eller innen tre måneder.

     
    Uten AutoPASS-avtale
    BeløpNår faktura sendes
    500 kr eller mer Fra 1 måned
    Mindre enn 500 kr Innen 3 måneder

     

  • Hvorfor har jeg blitt fakturert for en passering på et sted jeg aldri har vært?

    Det kan dessverre skje at passeringer blir feil avlest en sjelden gang. Bilskiltet er i så fall feiltolket, og passeringen blir da fakturert til feil person. 

    Hvis du har blitt fakturert for en passering på et sted du aldri har vært, kontakt oss slik at vi kan se nærmere på saken. Er det en feilregistrerte passering som er registrert med bilde og ikke bombrikken sletter vi den og du får en ny faktura. 

  • Kan jeg få faktura elektronisk?

    Ja, det kan du. Se oversikt over de ulike løsningene

    Elektronisk faktura 

Kundeservice

  • Kontakt oss
  • Informasjon om inkasso
  • Ofte stilte spørsmål
    • Faktura
    • AutoPASS
    • Priser og betaling
  • Gå til Facebook
  • Gå til Youtube
  • Gå til Twitter
  • Gå til LinkedIn
  • Gå til Instagram
Postadresse
Postal adress
Postboks 459 Sentrum
0105 Oslo
 
  • AutoPASS
  • Priser
  • Faktura
  • Kundeservice
  • Personvern
  • Presse
  • Nyhetsarkiv
  • Varsling
Personvern og informasjonskapsler
Design og utvikling: CoreTrek | CMS: CorePublish