Faktura
Her kan du finne svar på noen av våre mest vanlige spørsmål om faktura.
Her kan du finne svar på noen av våre mest vanlige spørsmål om faktura.
I din profil i Vipps-appen er det registrert at du skal få Vipps Regninger. Det betyr at alle firmaer som har avtale med Vipps vil sende regninger dit. Dette er valgt ved å huke av "motta regninger i Vipps", noe som du enten har gjort selv eller så har det blitt automatisk huket av ved tidligere oppdatering.
Fordelene med Vipps regninger er;
Du finner kopi av fakturaen inne i Vipps-appen.
Du har nok mottatt en faktura i Vipps-appen. Vipps sender varsel når faktura er sendt og når det er forfall for å minne deg på å betale fakturaen. Hvis du har betalt den manuelt i nettbanken din og ikke i Vipps, kan du se bort ifra varselet.
Hvis du ikke ønsker regninger i Vipps må du deaktivere Vipps Regninger i Vipps-appen.
Hvis du ønsker å deaktivere Vipps Regninger gjør du:
Husk at hvis du deaktiverer Vipps Regninger før en utestående faktura er betalt, må du betale fakturaen manuelt. Du finner betalingsinformasjonen på fakturaen i Vipps.
Du kan ikke betale allerede mottatte regninger på Vipps, men for å få fremtidige regninger i Vipps må du åpne for å motta regninger i Vipps-appen din. Da vil du få den neste regningen fra Fjellinjen i Vipps Regninger.
Du kan opprette eFaktura neste gang du betaler en faktura i nettbanken din eller ved å velg Alltid eFaktura i nettbanken din.
Hvor ofte vi sender ut faktura kommer an på hvor mye du kjører.
Hvis du kjører for over 500 kr i måneden vil vil sende deg faktura en gang i måneden. Hvis du kjører mindre enn 500 kr på en måned vil du få faktura når du har kjørt for over 500 kr eller innen tre måneder.
Beløp | Når faktura sendes |
---|---|
500 kr eller mer | Fra 1 måned |
Mindre enn 500 kr | Innen 3 måneder |
Det kan dessverre skje at passeringer blir feil avlest en sjelden gang. Bilskiltet er i så fall feiltolket, og passeringen blir da fakturert til feil person.
Hvis du har blitt fakturert for en passering på et sted du aldri har vært, kontakt oss slik at vi kan se nærmere på saken. Er det en feilregistrerte passering som er registrert med bilde og ikke bombrikken sletter vi den og du får en ny faktura.
Ja, det kan du. Se oversikt over de ulike løsningene