Til innhold
  • Privat
  • English
  • Om oss
  • Priser
  • Faktura
  • Kontakt
  • Kontakt
    • Ofte stilte spørsmål
      • Faktura
      • AutoPASS
      • Priser og betaling
  • Om oss
  • Personvernerklæring
  • Presse
  • Nyhetsarkiv
  • Etikk i Fjellinjen
  • English
  • Kontakt
  • Ofte stilte spørsmål
  • Faktura

Faktura

Her kan du finne svar på noen av våre mest vanlige spørsmål om faktura.

  • Hvorfor har jeg fått faktura i Vipps?

    I din profil i Vipps-appen er det registrert at du skal få Vipps Regninger. Det betyr at alle firmaer som har avtale med Vipps vil sende regninger dit. Dette er valgt ved å huke av "motta regninger i Vipps", noe som du enten har gjort selv eller så har det blitt automatisk huket av ved tidligere oppdatering. 

    Fordelene med Vipps regninger er;

    • Du kan slippe å taste lange KID-nummer og kontonummer
    • Du vil se selve fakturaen i Vipps-appen 
    • Du har full oversikt over hva og når du har betalt
    • Du velger selv hvilken konto du betaler regninger fra
  • Jeg har mottatt faktura i Vipps og trenger kopi av fakturaen.

    Du finner kopi av fakturaen inne i Vipps-appen.

  • Jeg har fått et varsel om en faktura som har forfall i dag på SMS, men jeg har ikke fått noen faktura. Hvorfor det?

    Du har nok mottatt en faktura i Vipps-appen. Vipps sender varsel når faktura er sendt og når det er forfall for å minne deg på å betale fakturaen. Hvis du har betalt den manuelt i nettbanken din og ikke i Vipps, kan du se bort ifra varselet. 

  • Jeg ønsker ikke å motta regninger i Vipps, hva gjør jeg?

    Hvis du ikke ønsker regninger i Vipps må du deaktivere Vipps Regninger i Vipps-appen.

    Hvis du ønsker å deaktivere Vipps Regninger gjør du:

    1. Logg deg inn i Vipps-appen
    2. Klikk på "profil" nederst til høyre 
    3. Klikk på "betalingsvalg"
    4. Under regninger ser du "motta regninger i Vipps". Klikk på den oransje knappen til høyre så den blir gråhvit. Vipps Regninger er nå deaktivert

    Husk at hvis du deaktiverer Vipps Regninger før en utestående faktura er betalt, må du betale fakturaen manuelt. Du finner betalingsinformasjonen på fakturaen i Vipps.

  • Jeg har fått faktura på papir, men ønsker å betale med Vipps. Hva gjør jeg?

    Du kan ikke betale allerede mottatte regninger på Vipps, men for å få fremtidige regninger i Vipps må du åpne for å motta regninger i Vipps-appen din. Da vil du få den neste regningen fra Fjellinjen i Vipps Regninger.  

  • Hvordan bestiller jeg eFaktura?

    Vi sender automatisk eFaktura til alle som har aktivert eFaktura Ja takk til alle.

    Med denne tjenesten opprettes eFaktura for deg automatisk og du får eFaktura fra første faktura fra betalingsmottakere som tilbyr dette. Du kan aktivere eller deaktivere eFaktura Ja takk til alle i nettbanken din. Denne tjenesten er bankuavhengig på lik linje som «vanlig» eFaktura. 

  • Hvor ofte sender dere ut faktura?

    Hvor ofte du får faktura fra oss kommer an på hvor mye du kjører og om du får fakturaen elektronisk eller på papir.

     

    For deg med eFaktura

    • Kjører du for mer en 100 kroner per måned får du faktura etter ca. en måned/en faktura per måned
    • Har du kjørt for mindre enn 100 kr får du faktura etter ca. to måneder
    • Kjører du for mer enn 2500 i måneden, kan du få to fakturaer i løpet av en måned.


    For deg som mottar faktura i Vipps

    • Kjører du for mer en 100 kroner per måned får du faktura etter ca. 14 dager
    • Har du kjørt for mindre enn 100 kr får du faktura etter ca. en måned


    For deg som mottar faktura på papir

    • Kjører du for mer en 200 kroner per måned får du faktura etter ca. en måned/en faktura per måned
    • Har du kjørt for mindre enn 200 kr får du faktura etter ca. to måneder
    • Kjører du for mer enn 2500 i måneden, kan du få to fakturaer i løpet av en måned.


    EHF - Elektronisk handelsformat for bedrifter

    • Kjører du for mer enn 2500 i måneden får du fakturaer ca. hver 14. dag
    • Kjører du for mindre en 2500 kr i måneden får du faktura en gang i måneden
  • Hvorfor har jeg blitt fakturert for en passering på et sted jeg aldri har vært?

    Det kan dessverre skje at passeringer blir feil avlest en sjelden gang. Bilskiltet er i så fall feiltolket, og passeringen blir da fakturert til feil person. 

    Hvis du har blitt fakturert for en passering på et sted du aldri har vært, kontakt oss slik at vi kan se nærmere på saken. Er det en feilregistrerte passering som er registrert med bilde og ikke bombrikken sletter vi den og du får en ny faktura. 

  • Kan jeg få faktura elektronisk?

    Ja, det kan du. Se oversikt over de ulike løsningene

    Elektronisk faktura 

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Informasjon om inkasso
  • Ofte stilte spørsmål
    • Faktura
    • AutoPASS
    • Priser og betaling
  • Gå til Facebook
  • Gå til Youtube
  • Gå til Twitter
  • Gå til LinkedIn
  • Gå til Instagram
Postadresse
Postal adress
Postboks 459 Sentrum
0105 Oslo
 
  • Priser
  • Faktura
  • Kontakt
  • Personvernerklæring
  • Presse
  • Nyhetsarkiv
  • Etikk i Fjellinjen
Personvern og informasjonskapsler
Design og utvikling: CoreTrek | CMS: CorePublish