Faktura
Her kan du finne svar på noen av våre mest vanlige spørsmål om faktura.
Her kan du finne svar på noen av våre mest vanlige spørsmål om faktura.
I din profil i Vipps-appen er det registrert at du skal få Vipps Regninger. Det betyr at alle firmaer som har avtale med Vipps vil sende regninger dit. Dette er valgt ved å huke av "motta regninger i Vipps", noe som du enten har gjort selv eller så har det blitt automatisk huket av ved tidligere oppdatering.
Fordelene med Vipps regninger er;
Du finner kopi av fakturaen inne i Vipps-appen.
Du har nok mottatt en faktura i Vipps-appen. Vipps sender varsel når faktura er sendt og når det er forfall for å minne deg på å betale fakturaen. Hvis du har betalt den manuelt i nettbanken din og ikke i Vipps, kan du se bort ifra varselet.
Hvis du ikke ønsker regninger i Vipps må du deaktivere Vipps Regninger i Vipps-appen.
Hvis du ønsker å deaktivere Vipps Regninger gjør du:
Husk at hvis du deaktiverer Vipps Regninger før en utestående faktura er betalt, må du betale fakturaen manuelt. Du finner betalingsinformasjonen på fakturaen i Vipps.
Du kan ikke betale allerede mottatte regninger på Vipps, men for å få fremtidige regninger i Vipps må du åpne for å motta regninger i Vipps-appen din. Da vil du få den neste regningen fra Fjellinjen i Vipps Regninger.
Vi sender automatisk eFaktura til alle som har aktivert eFaktura Ja takk til alle.
Med denne tjenesten opprettes eFaktura for deg automatisk og du får eFaktura fra første faktura fra betalingsmottakere som tilbyr dette. Du kan aktivere eller deaktivere eFaktura Ja takk til alle i nettbanken din. Denne tjenesten er bankuavhengig på lik linje som «vanlig» eFaktura.
Hvor ofte du får faktura fra oss kommer an på hvor mye du kjører og om du får fakturaen elektronisk eller på papir.
For deg med eFaktura
For deg som mottar faktura i Vipps
For deg som mottar faktura på papir
EHF - Elektronisk handelsformat for bedrifter
Det kan dessverre skje at passeringer blir feil avlest en sjelden gang. Bilskiltet er i så fall feiltolket, og passeringen blir da fakturert til feil person.
Hvis du har blitt fakturert for en passering på et sted du aldri har vært, kontakt oss slik at vi kan se nærmere på saken. Er det en feilregistrerte passering som er registrert med bilde og ikke bombrikken sletter vi den og du får en ny faktura.
Ja, det kan du. Se oversikt over de ulike løsningene