Til innhold
  • Privat
  • English
  • Om oss
  • Priser
  • Faktura
  • Kontakt
  • AutoPASS
    • Ofte stilte spørsmål
  • Om oss
  • Personvernerklæring
  • Presse
  • Nyhetsarkiv
  • Etikk i Fjellinjen
  • English
  • Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Her kan du finne svar på noen av våre mest vanlige spørsmål om AutoPASS-avtale

  • Jeg har HC-kort, hvordan skaffer jeg meg fritaksavtale?

    For å få fritak må du ha en gyldig AutoPASS-avtale fra en AutoPASS-utsteder. Fyll ut skjema og legg til bilde av HC-kortet. du må sende inn forsiden og baksiden av HC-kortet ditt.

    Fyll ut skjema 

    Bestill AutoPASS-brikke på autopass.no

  • Hvordan bestiller jeg en AutoPASS-brikke?

    Fjellinjen har solgt sin AutoPASS-utsteder og har ikke lenger AutoPASS-brikker.

    Bestill AutoPASS-brikke på autopass.no

  • Hva er fordelene med en AutoPASS-avtale?

    • Du får rabatt på dine bompasseringer, samt flere ferjestrekninger.
    • Du får alle dine bompasseringer samlet på en faktura
    • AutoPASS-avtalen er gyldig i hele Norge, samt broer og ferger i Sverige og Danmark.
    • Med AutoPASS-avtale får fordelene timesregel og månedstak på dine passeringer

    BESTILL AUTOPASS-AVTALE VIA AUTOPASS.NO

  • Koster det penger å skaffe seg en AutoPASS-avtale?

    Nei, det gjør det ikke. Du betaler kun et depostitum på kr. 200 for bombrikken. Depositumet får du tilbake når du avslutter avtalen din. 

    AutoPASS bestiller du på autopass.no

  • Hvor gjelder timesregelen?

    Det er to soner for timersregel. Den ene sonen er for Indre ring og Osloringen, og den andre sonen er for Bygrensen. Det betyr at du bare betaler for en passering i timen innenfor hver av sonene. Du betaler for den bompasseringen med høyest pris.

    Les mer om AutoPASS-fordelen timesregel 

  • Hva må jeg gjøre når jeg skal selge bilen min?

    Hvis du ikke har AutoPASS-brikke, holder det å levere salgsmeldingen til Statens vegvesen.

    Hvis du har AutoPASS-brikke registrert på bilen må du kontakte utstederen av brikken for å si opp avtalen. Hvis du har tidligere hadde AutoPASS fra Fjellinjen, er AutoPASS-avtalen din flyttet til Fremtind Service. Fjellinjens AutoPASS-utsteder er solgt til Fremtind og heter nå Fremtind Service.

  • Hvorfor er lyssignalene fjernet?

    Grunnen til at lyssignalene ble fjernet i 2019 er for å forenkle og redusere kostnader ved bompengeinnkrevingen, da blir det mer penger til vei og kollektiv trafikk. Du kan alltid sjekke passeringene dine på Min side og så lenge AutoPASS-avtalen er aktiv vil alle bompasseringene dine bli registrert, selv om bombrikken ikke fungerer.

  • Hvordan finner jeg brikkenummeret?

    Du finner brikkenummeret på fakturaen for din AutoPASS-avtale eller på siden av brikken, under strekoden. 

    brikkenummer

  • Gå til Facebook
  • Gå til Youtube
  • Gå til Twitter
  • Gå til LinkedIn
  • Gå til Instagram
Postadresse
Postal adress
Postboks 459 Sentrum
0105 Oslo
 
  • Priser
  • Faktura
  • Kontakt
  • Personvernerklæring
  • Presse
  • Nyhetsarkiv
  • Etikk i Fjellinjen
Personvern og informasjonskapsler
Design og utvikling: CoreTrek | CMS: CorePublish